Onze dirigent Jeroen Hulshof

Eind 2011 leek het een goed idee om een overdagkoor op te richten in het pas geopende wijkcentrum Het Stroinkshuis.

Dat overdagkoor bleek inderdaad een succesformule, na een half jaar waren er al 30 leden.

Intussen is het 10-jarig jubileum (uitgesteld vanwege Corona) gevierd en zijn er (2023) 55 leden in de leeftijd 60-80+jaar.

Het Grensland Overdagkoor is een gemengd koor, dat elke woensdagmorgen repeteert in Het Stroinkshuis onder leiding van Jeroen Hulshof en met Luc Oostindie als repetitor.

Tijdens de repetities wordt er hard gewerkt aan de kwaliteit van het zeer diverse repertoire van folk, klassiek en pop.

Maar zeer belangrijk in het koor is ook de saamhorigheid en het sociale gebeuren!

OPLEIDING

Jeroen Hulshof (1982) studeerde piano en orgel aan het conservatorium van Enschede.

In 2001 won hij een tweede prijs op het Prinses Christina Concours.

De eerste faseopleiding Piano sloot hij in 2004 succesvol af, evenals de eerste faseopleiding Orgel in 2006.

Tijdens zijn 2e fase studie Piano aan de Messiaen Academie studeerde Jeroen piano solo en kamermuziek

aan het Rimsky-Korsakoff conservatorium te Sint-Petersburg bij resp. Igor Uriash en Evgeny Isotov.

Jeroen volgde diverse masterclasses bij o.a. Grzegorz Kurzynski, Igor Roma, Muza Rubackyte en Galina

Vracheva en speelde diverse recitals in binnen- en buitenland, waaronder Duitsland, Frankrijk en Rusland.

In 2006 speelde Jeroen als finalist op het Grachtenfestival Concours te Amsterdam en studeerde hij af aan

de Messiaen Academie met o.a. het Tweede Pianoconcert van S. Rachmaninov.

WERKZAAMHEDEN

Jeroen heeft een zeer diverse beroepspraktijk. Hij werkt veel met zangers, koren en andere instrumentalisten

en geeft pianoles aan zowel kinderen als volwassenen.

Hij is werkzaam als dirigent/organist van het St. Pancratius Basiliekkoor te Tubbergen en werkt tevens als

repetitor en/of muzikaal leider bij het Toneelkunstkoor Enschede, theatergezelschap ´Classic and More´ en

het Koninklijk Hengelo´s Mannenkoor. Tevens is hij dirigent van Bison Futé, het kleinkoor van het Koninklijk

Hengelo´s Mannenkoor. Ook is Jeroen incidenteel werkzaam als repetitor bij de Nederlandse Reisopera.

Per 1 januari 2017 is Jeroen de dirigent van Heino´s Mannenkoor en nu per 11-5-2022  van het Grensland Overdagkoor.

Dus...............het "Grensland Overdagkoor" ( kortweg GO ! ) is een koor voor iedereen, van alle leeftijden en voor

elke zangstem. Inmiddels hebben wij een middelgroot Gemengd Zangkoor van zo'n 50/55 leden,

waarbij alle stemmensoorten rijkelijk vertegenwoordigd zijn hoewel, zoals bij bijna alle gemengde koren,

de mannenstemmen het minst gevuld zijn, maar ...............

Het is immers een reuze gezellige sociale bezigheid om te zingen in een koor in de ochtenduren!

Ons koor is aangesloten bij LOVOK (landelijke organisatie van ouderenkoren)